Уважаеми бъдещи първокурсници, в тази статия можете да откриете информация за кампанията по записване в Софийския университет „Св. Климент Охридски“. Препоръчваме предварително да се запознаете с необходимите документи, начина им на попълване, таксите за семестъра и съответната електронна карта, както и местоположението на съответната каса и отдел „Студенти“.
-
Всяко класиране излиза във вторник на системата за Кандидатстудентската кампания. За Медицина съответно за всяко класиране: вторник 17 юли, неделя 22 юли, вторник 24 юли. -
Всяко потвърждаване на класираното място или записването като студент се случва от сряда до петък вкл. на седмицата, в която е излязло класирането. За Медицина съответно за всяко класиране: 18 и 19 юли, 23 юли, от 25 до 27 юли вкл. -
I класиране – излиза на 10.VII.2018 г., записването и потвърждаването става от 11 до 13 юли вкл., за Медицина – класирането излиза във вторник 17.VII.2018 г., а записването става в сряда и четвъртък 18 и 19 юли. -
II класиране – излиза на 17.VII.2018 г., записването и потвърждаването става от 18 до 20 юли вкл., за Медицина – класирането излиза в неделя 22.VII.2018 г., а записването става САМО в понеделник 23 юли. -
III класиране – излиза на 24.VII.2018 г., записването и потвърждаването става от 25 до 27 юли вкл. -
Записване или потвърждаване става лично или чрез друго лице, с нотариално заверено пълномощно. Цената на нотариално завереното пълномощно е около 6 лв.
⇒ Потвърждаване на участие в следващо класиране
-
Ако сте класиран в някоя специалност на I или II класиране, но не желаете да се запишете в нея и искате да чакате класиране в по-горно Ваше желание, подавате Декларация за участие в следващо/ите класиране/ия и носите оригинала на дипломата за средно образование, която оставяте в отдел „Студенти“ за специалността, в която сте приети. Оригиналът на дипломата се депозира само за чакане на следващо класиране. -
Ако не сте класиран в нито една специалност – не правите абсолютно нищо. -
Участието в следващо класиране запазва текущо класираното Ви място, т.е. може да отидете само на по-горно желание, но не падате в по-долни желания и Ви се пази сега класираната позиция.
-
Носите със себе си:
-
Оригинал на дипломата за средно образование – само за следващо класиране -
Фотокопие на дипломата за средно образование – при записване на студент -
2 бр. паспортни матови снимки 3.5/4.5 см -
Лична карта, ако друго лице ще Ви записва – носи и Нотариалното пълномощно
-
-
Купувате комплект с документи:
-
Студентска книжка и вътрешна страница изглеждаща така -
Заявление за електронна карта за редовни студенти или
Заявление за електронна карта за задочни студенти до 29 г.
Задочните студенти над 29 г. възраст имат право само на СУ карта, т.е. попълват едно от горните двете заявления.
*Всеки студент е задължително да има една от трите вида студентски карти. -
Формуляр за записване на студент -
Здравна декларация за РЕДОВНА форма на обучение и ПОД 26 ГОДИНИ
-
⇒ Къде да си купя документи за записване?
-
Книжарницата на издателство „Сиела“ – подлеза на СУ и в централно крило на Ректората с вход от към двора (входът с дългата редица пейки). След като влезете в крилото, продължавате направо и след като подминете двата асансьора, завивате наляво и ще видите книжарницата. -
Книжарницата около Ректората на СУ – по улица Св. Климент Охридски. -
Книжарницата зад Биологическия факултет. -
Книжарницата във Факултета по математика и информатика – вляво от входа на факултета. -
Книжарницата до Факултета по химия и фармация – павилионите до автобусната спирка. -
Книжарница в Стопанския факултет – вляво от входа на факултета. -
Информираме Ви, че само в посочените пунктове ще има абсолютно всички необходими документи за записването, както и наистина утвърдените документи.
Купуването на документи от друго място Ви подлага на следните рискове: двойно закупуване на документи, по-скъпо закупуване на комплектите и други измами. -
Цената на комплектите с документи за записване е 6 лв.*
*Цената може и да е по-висока заради търговска надценка.
-
Може да дойдете в някои от местата, в които ще се попълват документи заедно.
Ректорат, Северно крило, IV етаж – при Паричен салон
(удачна локация за всички от следните факултети:
Биологически факултет, Богословски факултет, Геолого-географски факултет, Исторически факултет, Медицински факултет, Факултет по журналистика и масова комуникация, Факултет по класически и нови филологии, Факултет по педагогика, Философски факултет – Философия и Психология, Юридически факултет)
Стопански факултет – фоайето на I етаж при входа
(удачна локация за всички от следните факултети:
Стопански факултет, Факултет по начална и предучилищна педагогика, Философски факултет – Политология, Социология, Европеистика, Публична администрация, Културология, Библиотечно-информационни науки)
Факултет по математика и информатика – I етаж, зала 101
(удачна локация за всички от следните факултети:
Факултет по математика и информатика, Факултет по химия и фармация, Физически факултет)
Биологически факултет – фоайето на II етаж срещу стълбището – зала 239
(удачна локация за всички от Биологически факултет)
Факултет по начална и предучилищна педагогика – фоайето на III етаж срещу стълбището
(удачна локация за всички от Факултет по начална и предучилищна педагогика)
⇒ Какви са таксите, къде и как плащам семестър и електронната карта?
-
ГОДИШНИТЕ ТАКСИ – т.е. за цялата учебна година (2 семестъра). Ако решите да се откажете от учене в СУ, може до 28.IX.2018 г. и ще Ви бъдат възстановени 80% от внесената семестриална такса. -
Минималната такса, която трябва да платите е за ПЪРВИЯ (зимния) семестър. Таксата за семестър е 1/2 от годишната такса. Втората такса се плаща през януари – февруари. -
Таксите за електронните карти и част от предимствата им. -
Паричен салон в Ректората – намира се в Северното крило на Ректората на IV етаж (влизате от входа до спирката на автобусите и след това се качвате с асансьора на IV етаж).
Касите по факултети – Биологическия факултет (БФ),
Медицински факултет (МФ),
Стопанския факултет (СФ),
Факултета по математика и информатика (ФМИ),
Факултета по начална и предучилищна педагогика (ФНПП),
Факултета по химия и фармация (ФХФ),
Физически факултет (ФзФ).
Студентите, могат да платят своята семестриална таксата си, в която искат каса.
Работното време на касите е от 8:30 до 17:00 ч., с обедна почивка от 12 до 12:30 ч. -
Банков превод, електронно банкиране, ePay, ЕasyPay, FastPay, кешови терминали – преводите са без код, а се извършват като нормален банков превод.Сметка на СУ „Св. Климент Охридски“
IBAN: BG52 BNBG 9661 3100 1743 01
Основание:
[За семестриална такса]Семестриална такса и съкращение на факултета
[За електронната карта]Такса за електронна карта
Задължено лице: Пълните имена и ЕГН на студента.
*Забележка: Банковите преводи може да имат такси за преводите, които са не повече от 10 лв. При плащане на картата и семестриална такса преводите трябва да са 2, а не 1 общ. При еPay и EasyPay комисионните са по-ниски от банковите и към този момент НЯМА да са с ПРЕФЕРЕНЦИАЛНИТЕ ТАКСИ (не може да ползвате кода от кандидатстването), а по СТАНДАРТНИТЕ (превод по посочената сметка).
**Забележка: При плащане извън касите на СУ, трябва да се завери платежният документ в Паричен салон или друга каса. Това се извършва на отделно гише и НЕ СЕ ИЗЧАКВА. За Паричен салон, заверяването се извършва вътре, а не на касите. НОСЕТЕ ПОПЪЛНЕНА СТУДЕНТСКА КНИЖКА!
⇒ Къде да отида за записването?
-
На адреса на сградата, в която се намира отдел „Студенти“ – за Вашата специалност. -
Записването е от 8:30 до 17:00 ч. в посочените дни. Обедната почивка е от 12:00 до 12:30 ч.
-
Подаване на електронно заявление за общежитие през система за кандидатстване за общежитията на СУ. В края на август ще бъде оповестен линка към системата. -
Кандидатстването става чрез попълване на заявлението и подаването му онлайн или на хартия в Комисия по настаняване в общежитията на СУ (ж.к. Студентски град, бл.42Б, вход от към блока/касите/библиотеката)
-
Сроковете за кандидатстване са от 28 август до 8 септември вкл.
-
Няма прием по социални критерии, но има различен критерий за настаняване без класиране (задължително е подаването на заявление):
-
студент от многодетно семейство (3 или повече редовно учащи деца с общо домакинство), предоставят се служебни бележки от съответните учебни заведения (детски градини/ясли, училища, университети)
-
студент отглеждан в дом за деца лишени от родителски грижи
-
студент с един (или двама) починал или неизвестен родител, предоставя се смъртен акт
-
разведени или овдовели студенти с дете, грижещи се сами за него до навършване на пълнолетието му, предоставят се документи (акт за раждане) на детето, съдебно решение при развод, акт за смърт и брачно свителество при овдовели студенти
-
родител инвалид с 90% и повече намалена работоспособност, предоставя се ТЕЛК решение
-
студент инвалид с 70% и повече намалена работоспособност, предоставя се ТЕЛК решение
-
-
Препоръчва се на студентите, които ще кандидастват на общежитие да си направят сканирано копие на документите: паспортна снимка, акт за раждане и служебна бележка от психодиспансера, че не се водите на отчет и допълнителните документи, за предимство посочени по-горе.
-
Класирането излиза на 15.09.2017 г. в системата, в която сте кандидатствали.
-
Настаняването на I курс се осъществява на 26, 27, 28, 29, 30 септември и 1 октомври. Редът за настаняване като процедура, също ще бъде обявен в началото на кампанията за кандидатстване.
-
За всякакви други въпроси и запитвания може да се обръщате и към Комисия по настаняване в общежитията на СУ.
⇒ 2014
⇒ 2015
⇒ 2016
⇒ 2017