In Новини
Записване на новоприетите студенти [2016 г.]2016-07-092018-07-16https://sustudents.bg/wp-content/uploads/2022/01/istinsko-pravilno-logo-sin-bez-syanka-arial-bg.pngСтудентски съветhttps://sustudents.bg/wp-content/uploads/2014/07/SSava.png200px200px
Уважаеми бъдещи първокурсници, в тази статия можете да откриете информация за кампанията по записване в Софийския университет „Св. Климент Охридски“. Препоръчваме предварително да се запознаете с необходимите документи, начина им на попълване, таксите за семестъра и съответната електронна карта, както и местоположението на съответната каса и отдел „Студенти“.
⇒ Класирания
- Всяко класиране излиза във вторник на системата за Кандидатстудентската кампания и на таблата на Факултета по химия и фармация.
- Всяко потвърждаване на класираното място или записването като студент се случва от сряда до петък вкл. на седмицата, в която е излязло класирането.
- I класиране – излиза на 12.VII.2016 г., записването и потвърждаването става от 13 до 15 юли вкл.
- II класиране – излиза на 19.VII.2016 г., записването и потвърждаването става от 20 до 22 юли вкл.
- III класиране – излиза на 26.VII.2016 г., записването и потвърждаването става от 27 до 29 юли вкл.
- Записване или потвърждаване става лично или чрез друго лице, с нотариално заверено пълномощно. Цената на нотариално завереното пълномощно е около 6 лв.
⇒ Потвърждаване на участие в следващо класиране
- Ако сте класиран в някоя специалност на I или II класиране, но не желаете да се запишете в нея и искате да чакате класиране в по-горно Ваше желание, подавате Декларация за участие в следващо/ите класиране/ия и носите оригинала на дипломата за средно образование, която оставяте в отдел „Студенти“.
- Ако не сте класиран в нито една специалност – не правите абсолютно нищо.
- Участието в следващо класиране запазва текущо класираното Ви място, т.е. може да отидете само на по-горно желание.
- Носите със себе си:
- Оригинал на дипломата за средно образование
- Фотокопие на дипломата за средно образование
- 4 бр. паспортни матови снимки 3.5/4.5 см
- Лична карта, ако друго лице ще Ви записва, носи и Нотариалното пълномощно
- Купувате комплект с документи:
- Студентска книжка и вътрешна страница изглеждаща така
- Именник
- Заявление за здравно осигуряване
- Заявление за електронна студентска карта (препоръчва се за редовни студенти) или
Заявление за електронна младежка карта (препоръчва се за задочни студенти до 29 г.)
*Всеки студент е задължително да има една от трите вида студентски карти.
- Възможно е да имате и допълнителни документи, които се получават на място при записването
- Студентите със специални потребности попълват следната информационна карта.
⇒ Къде да отида за записването?
- В адреса на сградата, в която се намира отдел „Студенти“ – за Вашата специалност.
- Записването е от 8:30 до 17:30 ч. в посочените дни. Обедната почивка е от 12 до 13 ч.
⇒ Къде да си купя документи за записване?
- Книжарницата на издателство „Сиела“ – централно крило на Ректората с вход от към двора (входът с дългата редица пейки). След като влезете в крилото, продължавате направо и след като подминете двата асансьора, завивате наляво и ще видите книжарницата.
- Книжарницата в Университетска библиотека – бариерата от към градинката и входа на Университетска библиотека. След като влезете в двора, качвате се по стълбите, влизате в библиотеката и завивате надясно.
- Книжарницата във Факултета по математика и информатика – вляво от входа на факултета.
- Копирният център зад Биологическия факултет – ул. „Сава Огнянов“ № 1.
- Книжарница в Стопанския факултет – вляво от входа на факултета.
- Книжарницата в близост до Факултета по начална и предучилищна педагогика – ул. „Мирково“ № 53.
- Информираме Ви, че само в посочените пунктове ще има абсолютно всички необходими документи за записването, както и наистина утвърдените документи.
Купуването на документи от друго място Ви подлага на следните рискове: двойно закупуване на документи, по-скъпо закупуване на комплектите и други измами. - Цената на комплектите с документи за записване е 6 лв.*
*Цената може и да е по-висока заради търговска надценка.
- Образец на Студентска книжка – трябва да сте попълнили студентската книжка преди да отидете до каса на Университета
- Образец на Именник
- Образец на Заявление за здравно осигуряване
- Образец на Заявление за електронна студентска карта
- Образец на Информационна карта
⇒ Какви са таксите, къде и как плащам семестър и електронната карта?
- ГОДИШНИТЕ ТАКСИ – т.е. за цялата учебна година (2 семестъра). Ако решите да се откажете от учене в СУ, може до 30.IX.2016 г. да си получите дипломата и 80% от внесената семестриална такса.
- Минималната такса, която трябва да платите е за ПЪРВИЯ (зимния) семестър. Таксата за семестър е 1/2 от годишната такса. Втората такса се плаща през януари – февруари.
- Таксите за електронните карти и част от предимствата им.
- Паричен салон в Ректората – намира се в Северното крило на Ректората на IV етаж (влизате от входа до спирката на А9, А280, А306 и след това се качвате с асансьора на IV етаж). Тук може да плащат от всички факултети, но опашките са големи преди обяд.
Работното време на Паричен салон е от 8:30 до 16:30 ч. - Касите по факултети – студентите от Биологическия факултет (БФ), Стопанския факултет (СФ), Факултета по математика и информатика (ФМИ), Факултета по начална и предучилищна педагогика (ФНПП), Факултета по химия и фармация (ФХФ), Физически факултет (ФзФ).
Студентите от Философски факултет (ФФ) – специалности Библиотечно-информационни науки, Европеистика, Културология, Политология, Публична администрация и Социология могат да платят в касата на Стопанския факултет (СФ).
Работното време на касите по факултети е от 9:00 до 16:00 ч., с обедна почивка от 12 до 13 ч. - Банков превод, електронно банкиране, ePay, ЕasyPay, FastPay, кешови терминали
Сметка на СУ „Св. Климент Охридски“
IBAN: BG52 BNBG 9661 3100 1743 01
BIC: BN BG BG SD
Основание:
[За семестриална такса]Семестриална такса и съкращение на факултета
[За електронната карта]Такса за електронна карта
Вносител: Пълните имена и ЕГН, ако вносителят е различен от лицето, за което е таксата – в основанието се посочват пълните имена и ЕГН на студента.
[За еPay]Вид и номер на документа: 9
*Забележка: Банковите преводи може да имат такси за преводите, които са не повече от 10 лв. При плащане на картата и семестриална такса преводите трябва да са 2, а не 1 общ. При еPay и EasyPay комисионните са по-ниски от банковите и към този момент НЯМА да са с ПРЕФЕРЕНЦИАЛНИТЕ ТАКСИ (не може да ползвате кода от кандидатстването), а по СТАНДАРТНИТЕ (превод по посочената сметка).
**Забележка: При плащане извън касите на СУ, трябва да се завери платежният документ в Паричен салон или съответната каса на факултета. Това се извършва на отделно гише и НЕ СЕ ИЗЧАКВА. За Паричен салон, заверяването се извършва вътре, а не на касите. НОСЕТЕ ПОПЪЛНЕНА СТУДЕНТСКА КНИЖКА!
- Подаване на електронно заявление за общежитие през система за кандидатстване за общежитията на СУ. В края на август ще бъде оповестен линка към системата.
- Кандидатстването става чрез попълване на заявлението и подаването му онлайн или на хартия в Комисия по настаняване в общежитията на СУ (ж.к. Студентски град, бл.42Б, вход от към блока/касите/библиотеката)
- Сроковете за кандидатстване са от 28 август до 8 септември вкл.
- Няма прием по социални критерии, но има различен критерий за настаняване без класиране (задължително е подаването на заявление):
- студент от многодетно семейство (3 или повече редовно учащи деца с общо домакинство), предоставят се служебни бележки от съответните учебни заведения (детски градини/ясли, училища, университети)
- студент отглеждан в дом за деца лишени от родителски грижи
- студент с един (или двама) починал или неизвестен родител, предоставя се смъртен акт
- разведени или овдовели студенти с дете, грижещи се сами за него до навършване на пълнолетието му, предоставят се документи (акт за раждане) на детето, съдебно решение при развод, акт за смърт и брачно свителество при овдовели студенти.
- родител инвалид с 90% и повече намалена работоспособност, предоставя се ТЕЛК решение
- студент инвалид с 70% и повече намалена работоспособност, предоставя се ТЕЛК решение
- Препоръчва се на студентите, които ще кандидастват на общежитие да си направят сканирано копие на документите: паспортна снимка, акт за раждане и служебна бележка от психодиспансера, че не се водите на отчет и допълнителните документи, за предимство посочени по-горе.<
- Класирането излиза на 15.09.2015 г. в системата, в която сте кандидатствали.
- Настаняването на I курс се осъществява на 26, 27, 28, 29, 30 септември и 1 октомври. Редът за настаняване като процедура, също ще бъде обявен в началото на кампанията за кандидатстване.
- За всякакви други въпроси и запитвания може да се обръщате и към Комисия по настаняване в общежитията на СУ.
2016, 2016/17, 2016/2017, БгФ, бл. 42Б, БФ, ГГФ, годишни такси, годишни такси за български студенти, годишни такси за обучение, годишни такси за първокурсници, годишни такси за СУ, документи за записване, документи за следващо класиране, здравни осигуровки, здравно осигуряване, здравно осигуряване за първокурсници, здравно осигуряване на студенти, ИФ, КН, КНО, Комисия по настаняване в общежитията на Софийски университет, КСК 2016, къде ми е отдел "Студенти"?, къде ми е факултета?, МФ, обучение, общежития, от къде да си купя документи за записване?, от къде да си купя?, откриване на академичната година, откриване на учебната година, Поделение "СБО", Поделение "Социално-битово обслужване", ПСБО, семестриални такси, семестриални такси за български студенти, семестриални такси за обучение, семестриални такси за първокурсници, семестриални такси за СУ, софийски университет, Софийски университет "Св. Климент Охридски", СС, студенти, Студентски съвет, СУ, СФ, такси, Факултетен студентски съвет, ФЖМК, ФзФ, ФКНФ, ФМИ, ФНПП, ФП, ФСС, ФСФ, ФФ, ФХФ, ЮФ